Instinkt-a zase jednou zombie
Instinkt na první pohled nevypadá špatně. Z části staví na událostech, které se skutečně staly, představuje však onu alternativní budoucnost, kterou mají všichni tak rádi. A o čem to všechno vlastně je? Inu, v 60. letechvynalezli ruští vědátoři biologický virus zvaný Instinkt, který měl být použit pouze pro vědecké účely. Tak bohaté zázemí a finanční podporu jako Umbrella však neměli, a tak se musel po určité době celý projekt přesunout do severní Koreje.O několik let později otřásl zemí obrovský výbuch, který však byl korejskou vládou sveden na výstavbu elektrárny. Kdo by tušil, že bylo na místo exploze posláno ruské biologické komando, které má zachránit vědátory a vzorek viru před zneužitím teroristy.Vy na sebe berete roli člena onoho tříčlenného týmu. Abych byl ale přesný, odehrajete svou část příběhu za každou z postav, a to dvou vojáků (Osmička a Střela) a jedné ženštiny trefně přezdívané "maminka". Zde však přichází první nepříjemnost. Nápad s propletením příběhů není špatný a už Max Payne 2 předvedl, že může slušně osvěžit hratelnost. Zde tyto linky probíhají současně a hra je tedy rozdělena na tři části, které jdou postupně za sebou. Potíž je v tom, že si třikrát za hru všechno zopakujete, i když budete hrát za jiného a budete jinde. Rozhovory jsou stejné, už vás tedy nepřekvapí nějaké to syčení ve vysílačce a mnohdy jsou dialogy natolik nudné již napoprvé, že na konci hry vypnete bedničky. Určitě to šlo udělat i lépe.Celkem si za hru užijete něco kolem sedmnácti levelů, ale iluze o různorodosti si zastrkejte zase zpět. Všechny levely, snad vyjma několika venkovních lokací, jsou na chlup stejné; Ošuntělé zdi, špinavé chodby a zaprášené ventilačky, kterých si zde užijete pomalu víc, než normálních chodeb. Je jasné, že v tajných podzemních laboratořích se toho moc vymyslet nedá, ale stačí si vzpomenout na klenot herního průmyslu Half-Life a je hned jasné, že stačí jen chtít. Ony exteriéry také nejsou výplodem geniálního myšlení, narazíte tu na holé skály, trávu, několik kaňonů a někdy na nějakou tu hlídkovou věž, ze které vás pošimrají kulkou.S výčtem nepřátel a jejich odpravovačů je to už trochu nadějnější. Kromě klasických zombií, které se vyskytují v několika variantách (se sekyrou, holýma rukama, různýma tyčema atd.) narazíte také na jejich tužší variantu, a to zombické vojáky s brokovnicí, kteří vám dokážou nejednou zježit vlasy. Bohužel ne vzhledem, ale naprosto nepochopitelnou obtížností. Abych tedy vysvětlil. Jdete si chodbou s nabitou brokovnicí a proti vám vyraší onen pošuk. Pokud máte štěstí a v dohledu je nějaká krabice či roh, za který se můžete schovat, tak máte relativně štěstí. Začne přestřelka. Střílíte ze stejné zbraně, přebíjíte tedy taktéž stejně. Jelikož je ale onen zombík řízen AI, vystřelí mnohem rychleji a dříve, než vy. Narozdíl od vás také potřebuje tři rány z brokovnice, vy při plném zdraví inkasujete dvě a máte život na minimu. Zde tedy nastává paradox, kdy pokud nevystřelíte první, nemáte reálnou šanci na přežití a můžete rovnou loadovat. Ptám se tedy, kdo to potřeboval takto svinit? Bylo to snad pro vynucené prodloužení herní doby? To skutečně netuším a popravdě mne to ani nezajímá. Ale jdeme dál.S výčtem nepřátel a jejich odpravovačů je to už trochu nadějnější. Kromě klasických zombií, které se vyskytují v několika variantách (se sekyrou, holýma rukama, různýma tyčema atd.) narazíte také na jejich tužší variantu, a to zombické vojáky s brokovnicí, kteří vám dokážou nejednou zježit vlasy. Bohužel ne vzhledem, ale naprosto nepochopitelnou obtížností. Abych tedy vysvětlil. Jdete si chodbou s nabitou brokovnicí a proti vám vyraší onen pošuk. Pokud máte štěstí a v dohledu je nějaká krabice či roh, za který se můžete schovat, tak máte relativně štěstí. Začne přestřelka. Střílíte ze stejné zbraně, přebíjíte tedy taktéž stejně. Jelikož je ale onen zombík řízen AI, vystřelí mnohem rychleji a dříve, než vy. Narozdíl od vás také potřebuje tři rány z brokovnice, vy při plném zdraví inkasujete dvě a máte život na minimu. Zde tedy nastává paradox, kdy pokud nevystřelíte první, nemáte reálnou šanci na přežití a můžete rovnou loadovat. Ptám se tedy, kdo to potřeboval takto svinit? Bylo to snad pro vynucené prodloužení herní doby? To skutečně netuším a popravdě mne to ani nezajímá. Ale jdeme dál.Kromě několika druhů zombií také potkáte několik druhů vojáků aka teroristů, kteří jsou sice pohyblivější než ony mátořící se bestie, moc inteligence ale nepobrali a tak jste rádi, když vykazují alespoň náznaky krytí (krytí u nich vypadá jako jít na velkou vedle stromu). Navíc všichni nepřátelé oplývají onou nepříjemnou vlastností, že ať do nich střílíte sebevíc, nevykazují žádnou známku zranění, nekrčí se, ani na vteřinu se nezastaví a střílí do vás dál. Navíc mají téměř stoprocentní mušku, takže se frustrace dostaví dost rychle. A to jsem se ještě ani nedostal k jádru problému. Tím největším spodním hákem pro hráče je náhodný respawn nepřátel. Jdete vyčištěnou chodbou, kterou jste před pěti vteřinami sami vystříleli, zahnete za roh a najednou vám na rameno klepe tucet zombií, protože jste prošel neviditelnou nití skriptu, kterou na vás vývojáři nastražili. Pokud stále hrajete dál, tak vám musím potřást rukou.
Počas hraní zapni konzolu stlačením [~] a zadávaej nasledující kódy:
give weapon_pistol - pistol
give weapon_ak47 - AK47
give weapon_hk - automatická HK
give weapon_m16 - M16
give weapon_shotgun - brokovnice
give weapon_sniperrifle - snajperka
give weapon_crossbow - kuš
give weapon_minigun - minigun
give ammo_beretta - munice do pistole
give ammo_ak47 - munice do AK47
give ammo_hk - munice do automatické HK
give ammo_m16 - munice do M16
give ammo_shotgun - munice do brokovnice
give ammo_sniperrifle - munice do snajperky
give ammo_crossbow - munice do kuše
give_ammo_minigun - munice do minigun